ნახატისა და ნაწერის გარჩევა
ამ მეცადინეობაზე გრძელდება ახალი ზმნების გაცნობა, რომელიც სუბიექტთა მოქმედებებითა და მდგომარეობებითაა გადმოცემული. ძირითადად აქაც ორსიტყვიანი წინადადებებია შერჩეული ეს წინადადებებია: დედა გვის, გია წერს, ლია ჭამს.
პირველ პროცედურაში ბავშვებს საგნების მოქმედებებზე გაამახვილებინებთ ყურადღებას. პედაგოგი ბავშვებს რიგრიგობით უჩვენებს გამოსახულებებს და ეკითხება მათ, თუ რა არის მუყაოებზე (ან წიგნის შესაბამის გვერდზე) გამოსახული?
ინდივიდუალური მუშაობის შემდეგ აუცილებლად ამეორებინებთ ამ ორსიტყვიან წინადადებებს ჯგუფურად.
![]() |
![]() |
![]() |
აქ რა ხატია? - მიუთითებს პედაგოგი სურათებზე.
ამ სურათზე - „დედა გვის“, მეორეზე - „გია წერს“, მესამეზე კი - „ლია ჭამს“.
აქედან გამომდინარე, რა ეწერება ქვემოთ? (ბავშვები წარმოთქვამენ შესაბამის წინადადებებს).
საუბრის, ყველა მათგანის გამოცნობის, შესაბამისი წარწერების ჩვენებისა და ნახატისა და ნაწერის შეჯერების შემდეგ პედაგოგი ასკვნის:
დიახ, დაფაზე, ზემოთ მოთავსებულია სურათები სხვადასხვა მოქმედებებით: „დედა გვის“, „გია წერს“, „ლია ჭამს“. ნახატების ქვემოთ კი დევს შესაბამისი წარწერები.
ტექსტის შესწავლისა და განმტკიცების მიზნით, მასწავლებლის მიერ აუცილებლად ჩატარდება ექვსივე პროცედურა.